Vist er vi stolte. Men vi siger det ikke højt.

Ejner Hessel A/S har rod i vognmandsverdenen. Måske er det derfor, vi har så let ved at forstå, at vores job er at få din bil ud at køre igen i en fart. Uanset om bilen er din forretning eller din privatsag. Uanset om du er en stor eller en lille kunde. Dit behov for hurtig, ordentlig og ærlig service er det, der driver os. Og det behøver vi ikke fine management-ord for at finde ud af. Vi løser problemerne. Det er i hvert fald, hvad vore kunder siger om os.

Hemmeligheden er vores medarbejdere. Som i de fleste andre virksomheder er de veluddannede og udstyret med det rigtige værktøj. Men de har samtidig en indædt vilje til lige at gå den ekstra mil, til at bide sig fast i problemet til det er løst – hvis det overhovedet kan løses. Oven i købet uden at kny (ret meget).

Vi har holdt Danmarks bedste bilkunder godt kørende siden 1968

Hessel's historie

  • Her er historien om, hvor den vilje kommer fra

    1968

    I dag er Ejner Hessel A/S landets største bilforhandler. Men sådan var det ikke i 1968 i Herning, da Ejner begyndte at købe brugte svenske lastbiler for at sætte dem i stand og sælge dem til danske vognmænd. Forretningen gik hurtigt fremad, for kunderne opdagede, at Ejner talte samme sprog som dem, nemlig vognmandsk. Grunden var, at han i årene inden selv havde arbejdet som chauffør og vognmand. Han havde på egen krop mærket, hvad en bil på værksted betød for forretningen. Og hvad en fejldimensioneret undervogn betød for arbejdet. Erfaringerne tog han med over i virksomheden på heden – sammen med almindelig jysk ordholdenhed.

  • Verdens centrum ligger i Brande

    1971

    Den kombination var der bud efter, viste det sig. I 1971 flyttede Ejner Hessel lidt sydpå til Brande for at få mere plads og måtte allerede efter få år flytte til noget endnu større. Det blev til et lastbilcenter på over 4 hektar, der stadig er Ejner Hessel A/S’ hovedsæde. Eller ’hjem’ som vi nøjes med at kalde det.
    Her arbejder omkring 100 mennesker med alt lige fra klargøring, lakering og reservedele til økonomi og administration.

  • Ikke lastbiler, men løsninger

    1977

    I 1977 bliver virksomheden autoriseret forhandler af FIAT lastbiler og senere af søstermærket Iveco. Ejner Hessel var nu ved at skabe sig et navn i vognmandsbranchen, ikke blot som en solid partner, men også som én, der kunne levere hele pakken. For i løbet af firserne blev han også forhandler af trailere, påhængsvogne, kraner og andet udstyr til transporterhvervet. Det er kvalitetsmærker som Zorzi, Fruehauf, Leci og CMT. Evnen til at levere løsninger, ikke blot lastbiler, er blevet et af Hessels kendemærker.

  • Mercedes-Benz og Hessel

    1987

    10 år senere, i 1987, blev Iveco skiftet ud med Mercedes-Benz lastbiler, da Ejner overtog Mercedes-forretningen i Herning.
    Og da fabrikken i Tyskland i 1991 selv overtog importen af Mercedes fra den danske generalagent, var det tid til at skifte gear vokse sig større. Året før var Ejner Hessel død og de fire sønner – Bjarne, Steen, Bent og Peder – havde overtaget virksomheden for at føre den videre i Ejner Hessels ånd.
    Brødrene købte Mercedes forretningerne i Holstebro, Ringkøbing og Vejle. Og nogle få år efter forretninger Silkeborg og Viborg.

  • Nu også personbiler. Endda med stjerne

    1987

    Med overtagelsen af Mercedes-Benz forretningerne solgte Hessel brødrene nu ikke kun erhvervsbiler til vognmænd og virksomheder men også personbiler – og til et noget andet klientel. Men i stedet for at prøve at være noget, man ikke var, forsatte brødrene og de efterhånden mere end 220 medarbejdere med at drive virksomheden, som de plejede. På gode gamle Ejner Hessel-dyder som at holde ord, gøre sig umage – og så se at få kundernes biler ud at køre så hurtigt som muligt. Det viste sig ret hurtigt, at det også passede de nye kunder fint.

  • Mange mærker. Men kun et princip

    1998

    I 1998 fusionerede Daimler-Benz med Chrysler i Detroit. Det betød, at Hessel nu også forhandlede Jeep og Chrysler foruden Mercedes-Benz – og få år efter også Dodge. I samme periode udvidede Mercedes-Benz modelprogrammet både opad og nedad i størrelse. Men selvom kundegrupperne blev endnu mere forskelligartede, holdt Hessel-brødrene fast ved, at servicen skulle være den samme: En Hessel-kunde er en Hessel-kunde.

  • … og hvad med de brugte Mercedes?

    2001

    Den 1. september 2001 åbnede dørene til landets største og mest eksklusive brugtbilscenter – Starmark. Princippet bag Starmark er at have nogle få steder med mange brugte biler i stedet for mange steder med få biler. Første Starmark åbnede i Vejle, men senere er Hørsholm, Ishøj og Aalborg kommet til. Starmark ejes i fællesskab af Ejner Hessel A/S og Mercedes-Benz CPH.

  • Hessel til hele Danmark (næsten)

    2005

    I de følgende år voksede virksomheden. Først med Thisted og Aars og i 2005 med Århus, Randers, Aalborg og Hjørring, så hele Jylland ned til Kongeåen var dækket af Hessel-afdelinger. Ikke mindst for erhvervsbilerne var det en yderligere fordel at kunne få bilen Hessel-serviceret næsten uanset, hvor man befandt sig. Og i 2008 gik brødrene i land på Sjælland ved at overtage Henry Petersens seks afdelinger – og en afdeling i Avedøre specielt til lastbiler.

  • Smart Renault

    2007

    Samarbejdet med Chrysler holdt ikke, og i løbet af 2007 var de amerikanske mærker ude af butikken. Men Hessel-brødrene havde fået smag for variation. Så i 2009 blev Ejner Hessel A/S autoriseret forhandler af franske Renault – både lastbiler, varevogne og personbiler. Man kan nu få en Hessel-Renault 11 steder i landet. Og samme år som Renault kom til, blev den lille smart bil også officielt introduceret i Danmark – og dermed hos Hessel.

  • Danmarks største bilforhandler

    2014

    På knapt 50 år er Ejner Hessel A/S ganske rigtigt blevet landets største bilforhandler. Ikke fordi det i sig selv er noget særligt. Det er sket, mens vi har arbejdet det bedste, vi kunne – alle 800 medarbejdere. Ikke for at blive større, men for at blive bedre.