Ejner Hessel reklamation

Beskadigelse/bortkomst

Skulle det ske, at dine bestilte varer tager skade eller bliver væk under forsendelsen, så tager vi ansvaret. Du kommer dermed ikke til at betale for en eventuel bortkomst af en vare eller en udbedring af en skade – det sørger vi for.

Hvis du modtager din pakke, og den er synligt beskadiget, skal du hurtigst muligt gøre Post Nord/GLS opmærksom på skaden. Opdager du skaden, imens postomdeleren stadig er til stede, kan du åbne pakken i overværelse af postomdeleren.

Er pakken uden skader, men er varen indeni beskadiget, skal du kontakte dit lokale postkontor. De vil derefter kontakte os – du undgår dermed at skulle igennem en lang reklamationsproces.

Defekte eller fejlbehæftede varer

Hvis du er så uheldig at modtage en vare, der er defekt, beder vi dig om hurtigt muligt at returnere varen*. Det gør du ved at vedlægge en kopi af fakturaen og en kort beskrivelse af fejlen på varen. Du skal også angive, om du vil have en ny vare tilsendt, eller om du vil have pengene retur. Du kommer ikke til at betale for forsendelsesomkostningerne ved returneringen – den udgift klarer vi. 

Når vi modtager den defekte vare, søger vi for at finde den bedste løsning på problemet. Derfor tager vi selvfølgelig udgangspunkt i, om du vil have sendt en ny vare eller have pengene retur.

Vi følger selvfølgelig den danske lovgivning og giver dig to års reklamationsret på alle vores varer. Nogle varer har endda en udvidet garanti – det vil fremgå i beskrivelsen af den enkelte vare.

*Købeloven siger, at opdager du en defekt, har du pligt til at reagere inden for rimelig tid.

Fejllevering

Har du bestilt et navigationssystem, men modtager en Autostol, er der tale om en fejllevering. Sagt med andre ord skal den leverede vare og din faktura stemme overens. Hvis det ikke er tilfældet, skal du hurtigst muligt kontakte os. Det kan du gøre ved at ringe på tlf. 7211 6100, men du kan også sende en e-mail til: kundeservice@hessel.dk.

Du kan selvfølgelig også rette henvendelse i en af vores 22 Ejner Hessel-forretninger. Her står vores medarbejdere klar til at løse problemet. Vores forretningers adresse og åbningstider kan du finder her.

Vælger du at sende os en e-mail, skal du blot skrive en kort beskrivelse af problemet og oplyse dit kundenummer – det står på fakturaen. Vi skal nok sørge for at få den rigtige vare sendt afsted i en fart.

Ombytning af varer

Vi vil gerne finde den helt rigtige vare til dig, og skulle det ske, at du ikke får det i første omgang, finder vi selvfølgelig en ny. Du har 365 dage til at ombytte en vare, du har købt hos os*. Vælger du at sende varen tilbage til os, skal du selv betale portoen. Husk i øvrigt at vedlægge en kopi af din faktura og skriv, hvilken vare, du gerne vil ombytte til. Så sender vi din nye vare straks efter, vi har modtaget din forsendelse.

Du kan også møde op i en af vores 22 forretninger, hvor en af vores dygtige medarbejdere vil hjælpe dig med at få ombyttet varen til det helt rigtige for dig. Find din nærmeste forretning her.

Hvis du gerne vil have pengene retur, kan det selvfølgelig også lade sig gøre.

*Du skal blot huske at medbringe/vedhæfte din kvittering. Varen skal returneres i original emballage og må ikke være taget i brug.

Reklamation/klage

Vi stræber efter at give dig den bedst mulige service, hvad enten det er rådgivning om bilkøb eller opsætning af din nye GPS. Men har du en reklamation på en vare, du har købt hos os, eller har du gode råd til forbedringer, så skal du sige til. Om det er ekspeditionen i forretningen, vores varers kvalitet eller noget helt tredje, så er du velkommen til at kontakte os:

Telefon

7211 6100

E-mail:

webshop@hessel.dk

Brev:

Jyllandsvej 4

7330 Brande

Fremmøde i forretningen

Hvis du har brug for at snakke med os face-to-face, byder vi dig velkommen i forretningen. Find din nærmeste forretning her.

Reklamationsret

Vi følger selvfølgelig dansk lovgivning og giver dig to års garanti på alle varer, du køber hos os.

Din faktura fungerer som garantibevis, og skulle du være så uheldig, at din vare går i stykker, kan du benytte dig af reklamationsretten. Om du vil returnere din vare ved at sende den til os, eller ved at møde op i en af vores forretninger er ligegyldigt for os. Gør, hvad der er nemmest for dig. Hvis du vælger at sende den, skal du blot huske at vedhæfte en kopi af fakturaen og en kort beskrivelse af grunden til reklamationen samt angive, om du vil have en ny vare tilsendt.

Du kan også møde op i forretningen. Din nærmest forretning finder du her.

Returner i vores 22 forretninger

Vi prøver altid at finde den helt rigtige vare til dig. Skulle de ske, at du kommer hjem med en vare, som du alligevel ikke føler, er den helt rigtige, er det i orden med os. Du kan derfor frit ombytte eller returnere din vare i en af vores 22 forretninger, hvad enten den er købt på webshoppen eller i en forretning*. Du kan selvfølgelig også returnere varen ved at sende den til os som en pakke. Vedhæft blot en kopi af din faktura og en seddel om at du ønsker at returnere varen. Ved forsendelse skal du selv betale for fragtomkostningerne.

*Husk at medbringe kvitteringen og varen i original emballage. Varen må ikke have været taget i brug.

Returret

Vores opgave er at gøre vores kunder glade og tilfredse. Det gør vi ved at tilbyde varer af høj kvalitet. Men skulle det ske at du kommer hjem med en vare, hvor behovet for varen alligevel ikke er til stede, kan du selvfølgelig returnere varen igen – og det kan du i 14 dage*. Om varen er købt i en af vores forretninger eller på vores webshop gør ingen forskel. Returretten er den samme.

Du kan returnere varen i en af vores 22 forretninger eller sende den til os. Vælger du at sende den som pakke, skal du blot vedhæfte en kopi af fakturaen – så får du pengene tilbageført hurtigst muligt efter, at vi har modtaget pakken.

Du skal være opmærksom på, at varer, vi har bestilt eller fremstillet specielt til dig, ikke bliver taget retur. Så snart bestillingen eller fremstillingen er begyndt, kan vi ikke annullere eller tage din ordre retur.

*Du skal blot huske at medbringe/vedhæfte din kvittering. Varen skal returneres i original emballage og må ikke være taget i brug.