Skriv dig op til nyheder om den kommende Renault 5 her

Tilmeld dig vores løbende nyheder om den kommende Renault 5, og så skriver vi til dig, når vi ved mere omkring priser, leveringsdatoer mv.

Privat
Erhverv
EJNER HESSEL
Privat
Erhverv
EJNER HESSEL

Har du spørgsmål?

Find din nærmeste afdeling eller kontakt vores kundeservice.

Ejner Hessel A/S

Jyllandsvej 4

CVR nr. 58811211

Tilbage

Kontakt os

Udfyld de nødvendige felter herunder og send os din besked/spørgsmål i kommentarfeltet, og så kommer vi retur til dig hurtigst muligt.

Privat
Erhverv

Luk

Find din bilLeasing & finansieringVærksted & service

Har du spørgsmål?

Find din nærmeste afdeling eller kontakt vores kundeservice.

Ejner Hessel A/S

Jyllandsvej 4

CVR nr. 58811211

Tilbage

Kontakt os

Udfyld de nødvendige felter herunder og send os din besked/spørgsmål i kommentarfeltet, og så kommer vi retur til dig hurtigst muligt.

Din kurv er tom.

Premiere i 2024

Renault 5 EV

Skriv dig op nu og få information om

Priser & dato for salgsfrigivelse

Det endelige motor program

De tilgængelige udstyrslinjer

Alle løbende nyheder

Ny Renault 5 EV

"En smart og rap bybil designet som en elektrisk hyldest til kultbilen fra 1970'erne"

"En smart og rap bybil designet som en elektrisk hyldest til kultbilen fra 1970'erne"

Hessel R52

En historie der må give konkurrenterne sved på kølerhjelmen.

Siden den første Renault 5 trillede af produktionsbåndet i det nordlige Frankrig i 1972 som afløser for den i forvejen populære Renault 4, blev der frem til produktionsstoppet i 1996 solgt mere end 9 mio. eksemplarer på tværs af alle varianter. Pga. den store efterspørgsel lod Renault givetvis produktionen stå på i længere tid end planlagt, da afløseren, Renault CLIO, blev sat til salg hele 6 år tidligere i 1990.

 

Om den kommende Renault 5 oplever samme popularitet, må tiden vise, men vi er ikke i tvivl om, at bilen kommer til at give konkurrenterne sved på kølerhjelmen.

Et mere end godkendt retrodesign.

En af idemændene bag den elektriske Renault 5 er Renaults direktør, Luca de Meo, som faktisk tidligere har haft stor succes med at genintroducere retrodesigns, da han var en af de ansvarlige bag nyfortolkningen af Fiat 500. En bil der, hvis vi skal være helt ærlige, mere eller mindre har reddet italienernes bagsmæk.

 

Og skal man genintroducere et ikon, ja hvorfor så ikke også gøre den tilgængelig i nogle - skal vi sige prangende farver? R5 kan købes i en ret tydelig gul, grøn og blå, men er du mere til de traditionelle farver, så kommer den også i sort og hvid.

Renault 5Ev Farver
Hessel R53

En mærkbar slankekur.

Renault 5 kommer til at overtage pladsen som Renaults attraktive elektriske minibil fra ZOE - en bil produceret i intet mindre end 420.000 eksemplarer, hvilet har gjort Renault produktionsapparatet super strømlinet og effektivt. Renaults viden fra ZOE, og deres flere års erfaring med produktion af elbiler ift. konkurrenterne gør, at de med mindre materialebrug og videreudvikling af eksisterende teknologier og platforme opnår en 30% reducering af produktionsomkostningerne for Renault 5 sammenlignet med ZOE.

 

Renault 5 har ikke kun tabt sig i produktionsomkostninger ift. ZOE, men også hele 15 kg på batteriet og 20 kg på elmotoren. Totalt set vejer bilen ikke mere end imellem 1.350 - 1.450 kg alt efter batteristørrelse.

Vidste du godt

... at R5 bliver produceret på en fabrik under 900 km fra den danske grænse, og at alle bilens dele bliver leveret af leverandører i en radius af 300 km derfra? Det er ikke kun bæredygtigt, men det giver dig også en hurtig leveringstid.

... at R5 bliver produceret på en fabrik under 900 km fra den danske grænse, og at alle bilens dele bliver leveret af leverandører i en radius af 300 km derfra? Det er ikke kun bæredygtigt, men det giver dig også en hurtig leveringstid.

Vælg imellem to batterier og spar samtidig på elregningen.

Vi forventer, at vi får Renault 5 at se, med muligheden for at du kan vælge imellem to batterier på 40 og 52 kWh, hvilket giver op til hhv. 300 og 400 km på en opladning, hvilket må siges at være rigeligt i de miljøer og situationer, hvor man vil bruge sin elektriske minibil.

 

Begge batterier er med V2G-teknologi, hvilket gør, at de kan modtage og afgive strøm til elnettet. Det smarte her er, at du kan lade bilen op til billigste elpris om natten, og så bruge den resterende strøm på batteriet til at drive din ovn, vaskemaskine osv. om eftermiddagen, hvor strømmen er dyrest.

Renault5 Batterier
Renault 5Ev Batteri

Opladning. Smart tænkt Renault!

Når tiden kommer til opladning, og du triller din nye R5 ind i indkørslen derhjemme, så kan du lade bilen op med standard 11 kW. Vælger du derimod at køre ind på nærmeste ladestation, så kan du lade bilen op med 80 kW på det lille batteri og 100 kW på det store batteri. Uanset batteristørrelse så kan du lynlade din R5 fra 15-80% på kun 30 min.

 

Og hvordan følger du så med i opladningen? Jo, du kan selvfølgelig følge med i din My Renault app, men du kan faktisk også se det på bilen og endda fra ret lang afstand. Det store 5 logo på kølerhjelmen viser nemlig, hvor langt du er i opladningen, da hver af de fem streger der udgør 5 tallet, udgør 20%. Det er faktisk rigtig godt tænkt af Renault.

My Safety Switch

R5 har sikkerheden i top med bl.a. 6 airbags og et væld af avancerede førerassistancesystemer (ADAS) ”lånt” fra storebrødrene MEGANE og SCENIC. R5 kommer også med My Safety Switch, der med et enkelt tryk lader dig slå hele fem ADAS til/fra på én gang - det er godt tænkt!

Bliv ét med din R5

 

 

OpenR Link med Google Automotive.

OpenR Link med Google Automotive.

Ligesom de seneste i rækken af Renaults elbiler så kommer R5 naturligvis også med OpenR Link multimediesystemet med Google Automotive, og hold nu op hvor fungerer det bare godt! Google integrationen gør, at din bil får serveret trafik- og vejrdata i realtid, således at du bliver opdateret omkring pludselige bilkøer samt at systemet bedre kan estimere batteriets rækkevidde. Endvidere kan du styre mange af bilens funktioner via Google stemmeassistenten, som desuden snakker dansk, og så er navigationen baseret på Google maps.

Nyeste Apple Carplay & Android Auto.

Nyeste Apple Carplay & Android Auto.

Med Google Automotive lagt helt ned i maven af bilen, så kan du trygt lægge din telefon væk, da din enhed er spejlet direkte over i multimediesystemet. Sværger du dog alligevel til Apple Carplay eller Android Auto, så er Renault 5 selvfølgelig også udstyret med trådløse versioner af disse, og der er selvsagt tale om de allernyeste versioner (bl.a. Carplay 2.0). Begge systemer er, som du kender dem, dog skal du være opmærksom på, at de ikke tilbyder helt så mange muligheder uden brug af din mobiltelefon, som det er tilfældet med Google Automotive.

Glæd dig til hverdagen med MY Renault App.

Det er ikke kun, når du sidder i din Renault 5, at du kan kommunikere med den. Via MY Renault appen får du mest muligt glæde af din elektriske Renault, da du herfra bl.a. kan nyde godt af, at kunne pre-planlægge din opladning, når du og familien skal på langtur, eller noget så lækkert som at kunne forvarme din bil, så den er dejlig varm at sætte sig ind i på de kolde vintermorgener. Opsætningen er ganske lige til, og det kan gøres på få minutter. Har du ikke allerede MY Renault appen, så kan du downloade den her i Google Play eller her i Apples App Store. Det har aldrig været så nemt at være Renault ejer.

Når køreturen bliver lidt sjovere.

Når Renault 5 ruller ud af fabrikken, som desuden er den samme fabrik, hvor den oprindelige Renault 5 blev produceret, så gør den det på den helt nye AmpR Small platform - en platform optimeret til elektriske køretøjer, men hvor produktionsomkostningerne er holdt nede, da der deles komponenter med platformen fra CLIO og CAPTUR. Når du så får fornøjelsen af at køre rundt i byens gader i denne lille kække elbil, som desuden måler 392 cm fra snude til bagsmæk, så kan du glæde dig til en noget sjovere bil at køre i, da multilink-bagakslen giver dig en mere præcis styring.

 

Vi kan ikke vente med at prøve den!

Hessel R54
Hessel Renault 5Ev Side

Mindre end CLIO. Eller er den?

Fra front til bag måler den nye R5 3,92 m, hvilket er 9 cm mindre end Renault CLIO, men med en akselafstand på 2,54 m og et fladt batteri placeret solidt i bunden af bilen, så får du faktisk akkurat lige så meget plads i kabinen som i CLIO. I bredden er R5 1,77 m og i højden 1,50 m, og det er både bredere og højere end CLIO.

 

Bevæger vi os om bagerst i bilen, så sluger bagagerummet 326 liter, og vælger du at tilkøbe det eftermonterede anhængertræk (ja, det bliver muligt), så må du spænde op til 500 kg bag på krogen.

Gennemtestet, gennemprøvet & gennemført.

Bilens elmotor er gennemprøvet, og vi kender den bl.a. fra ZOE og MEGANE Electric, og ikke helt uvæsentligt er, at Renault producerer deres egne motorer, så de har altså muligheden for at hele tiden ændre og optimere samt benytte både billigere og mere holdbare materialer. Renault holder kortene meget tætte til kroppen, ift. hvilke motorer vi præcist kan forvente, men rygterne går på, at vi kommer til at se R5 med mulighed for at vælge imellem tre forhjulstrukne motorer med hhv. 95, 120 og 150 hk. Og det er immervæk nogle flere heste end datidens Renault 5, der "kun" kunne prale af et sted imellem 35-65 hk.

Hessel R55 Cop
Hessel Geneve Motor Show2

Pris & premiere.

Vi så først Renault 5 som konceptbil tilbage i 2021, og den fik officiel premiere til Geneve Motor Show i februar. Der er i al sin tydelighed tale om en lydløs, high-tech og rap bybil med lækre former og proportioner. En designmæssig perle hvor vi især godt kan lide smilet på kølerhjelmen. 

 

Renault har endnu ikke kommunikeret nogle priser ud, men vil du gerne kende dem, når de bliver tilgængelige, så tilmeld dig vores R5 nyhedsmail. Vores forventninger er, at de bliver yderst attraktive, hvilket vil give mange danskere julelys i øjnene, da markedet skriger på prisbillige elbiler.

Vil du vide mere?

Tilmeld dig vores løbende nyheder om den elektriske Renault 5, og så skriver vi til dig, når vi ved mere omkring priser, leveringsdatoer mv.

Map

Find afdeling

Kontakt HesselHiRE på [email protected] eller find din lokale afdeling.

Jylland

Ejner Hessel Tilst (Mecrcedes)

Agerøvej 49

8381 Tilst

Ejner Hessel Århus (Dacia)

Århus Vej 29

8000 Århus C

Sjælland

Ejner Hessel København (Renú)

Marseligsborggade 2

1000 København

Betalingsplan

0 kr./md.

Herunder finder du betalingsplanen for bilen

    Første ydelse

    Etableringsgebyr0 kr.
    3 mdr. forudbetalt leasingydelse0 kr.
    1. måneds leasingydelse0 kr.
    I alt ved oprettelse:0 kr.

    Betalingsplan

    Totalpris i perioden:0 kr.