
Vores erfaringer med Mercedes-Benz GLC with EQ Technology.
Den elektriske GLC føles som den naturlige videreudvikling af GLC-ikonet: genkendeligt Mercedes-design, skarpere lys-signaturer og en ny gennemgående sort liste mellem baglygterne, der får bagenden til at virke både bredere og mere slank. Den planmonterede dørhåndtag og den lave luftmodstand (cd 0,26) giver et rent, moderne udtryk. Karrosseriet er forlænget til 4.845 mm med 2.970 mm akselafstand – det mærkes som mere ro på motorvejen og bedre benplads bagi. Farven Lavender Silver klæder linjerne og fremhæver de muskuløse skuldre.
Kabine, skærme og plads.
Inde i bilen mødes du af en stille, velbygget kabine med fysisk “rocker & roller” på rattet til fartpilot og lyd – nemt at ramme uden at kigge. Standard Superscreen (10" + 14" + 14") giver overblik, mens Hyperscreen kan tilvælges for én sammenhængende 39,1" oplevelse. Aktiv ambientebelysning og SKY CONTROL-glas tag med 162 lysende stjerner sætter stemningen. Praktikken er i top: 570/1.740 l bagagerum, 128 l frunk, afkølet trådløs opladning til to telefoner og to USB-C til bagsædet.


Køreoplevelse og teknologi i elektrisk GLC.
GLC EV er udviklet til afslappet, stabil kørsel. Den længere akselafstand giver ro, og tilvalgene AIRMATIC luftaffjedring og bagakselstyring kan gøre den både mere komfortabel og mere manøvredygtig i byen. MB.OS samler funktionerne og leverer lynhurtig respons (op til 254 billioner beregninger i sekundet) samt stemmestyret assistent. Det hele afrundes af gedigne materialer, nye elegante højtalergitre og mulighed for op til 2,4 tons anhængervægt – praktisk til ferier og fritid.
Anmeldelser af den elektriske GLC.
Mercedes-Benz mest populære model er nu elektrisk.
Ejner Hessel (dansk tale).
Elektrificeringen af Mercedes-Benz' bedst sælgende model på verdensplan kommer ikke til at gå ubemærket hen. Med nyt designsprog der trækker tydelige referencer til nogle af historiens klassiske Mercedes-Benz kombineret med den helt nye MMA platform, der både tilbyder mere plads, længere rækkevidde og hurtigere opladning, så er forventningerne til GLC with EQ Technology skyhøje.
Se med i denne video hvor vi tager dig igennem historien, hvor vi går i dybden med GLC'ens unikke detaljer, og hvor du også får vores top-5 over detaljer, der virkelig springer i øjnene.
Elektrisk GLC der forener design, kraft og komfort.
Mercedes-Benz (engelsk tale).
Tom Exton guider dig i den elektriske GLC: Lavender Silver eksteriørfarven introduceres og en ny front med 942 bagbelyste elementer sætter scenen, før nøgletallene lander—360 kW effekt, op til 300 km på 10 min. ladetid og 2,4 tons på krogen, er blot nogle af de ting, du kan glæde dig til.
Inde i bilen er stemningen “welcome home” med rock-&-roll-knapper, aktiv ambiente belysning, SKY CONTROL og 39,1” Hyperscreen med AI. Til slut runder han også AIRMATIC affjedringen samt bagakselstyring, der ellers har været forbeholdt luksus-modellerne fra Mercedes-Benz.
En ordløs rundtur i den nye GLC - ingen detaljer udeladt.
ORGCars (ingen tale).
Kom med på en rolig og ordløs rundtur der lader GLC'en stå i centrum. Med behagelig baggrundsmusik følger kameraet linjerne udefra, før det glider ind i kabinen, hvor hver funktion afprøves i realtid: flush dørgreb, frunk og bagagerum, lyssignaturer og den gennemgående bagstribe, Superscreen/Hyperscreen, ambiente-temaer og SKY CONTROL. Den stille rytme giver plads til materialer, klik og animationer - så du kan høre og mærke bilen uden filter.
GLC i dybden med mål, teknik og skærme.
Autogefühl (engelsk tale).
Autogefühl gør tallene brugbare: GLC’en er længere end dens fossile søster med hele 84 mm i akselafstand, og den når en cd værdi på kun 0,26 for bedre aerodynamik. Batteriet er på 94 kWh, og kombineret med 800V-arkitektur gør det opladning fra 10–80% muligt på ca. 22 min.
I kabinen forklarer værten, Thomas, forskellen på de enorme Superscreen og Hyperscreen, materialer og betjening gennemgås grundigt, og bagagerummets fleksibilitet demonstreres med fjernnedfældning samt praktiske detaljer såsom kølede, trådløse opladere.
GLC i hverdagen med plads, lys og detaljer.
Electrifying (engelsk tale).
Nicola ser på GLC'ens design og hverdagsbrug: flush dørgreb og den gennemgående sorte stribe giver en bagende, der virker både bredere og slankere. Bagagerummet rummer helt op til 1.740 liter, og frunken på 128 liter åbnes med et tryk, hvilket er en super lækker detalje.
I kabinen spiller lyset en hovedrolle: temaer, stemmestyring og SKY CONTROL, suppleret af kølede, trådløse opladere, smarte kopholdere, ekstra opbevaring og ikke mindst Mercedes' største skærm til dato - den enorme Hyperscreen.













