Skriv dig op til nyheder om den kommende Renault 5 her

Tilmeld dig vores løbende nyheder om den kommende Renault 5, og så skriver vi til dig, når vi ved mere omkring priser, leveringsdatoer mv.

Privat
Erhverv
EJNER HESSEL
Privat
Erhverv
EJNER HESSEL

Har du spørgsmål?

Find din nærmeste afdeling eller kontakt vores kundeservice.

Ejner Hessel A/S

Jyllandsvej 4

CVR nr. 58811211

Tilbage

Kontakt os

Udfyld de nødvendige felter herunder og send os din besked/spørgsmål i kommentarfeltet, og så kommer vi retur til dig hurtigst muligt.

Privat
Erhverv

Luk

Find din bilLeasing & finansieringVærksted & service

Har du spørgsmål?

Find din nærmeste afdeling eller kontakt vores kundeservice.

Ejner Hessel A/S

Jyllandsvej 4

CVR nr. 58811211

Tilbage

Kontakt os

Udfyld de nødvendige felter herunder og send os din besked/spørgsmål i kommentarfeltet, og så kommer vi retur til dig hurtigst muligt.

Din kurv er tom.

Premiere i 2024

Renault 5 EV

Skriv dig op nu og få information om

Priser & dato for salgsfrigivelse

Det endelige motor program

De tilgængelige udstyrslinjer

Alle løbende nyheder

Genveje

Historien om Renault 5.

Historien om Renault 5.

Bliv klogere på historien om ikonet der blev solgt i mere end 9 mio. eksemplarer og læs mere om baggrunden for relanceringen af den nye elektriske Renault 5.

Motorer & batterier.

Motorer & batterier.

Se hvilke elmotorer og batterier den nye Renault 5 kommer med først og senere hen. Læs også hvorfor det ikke er helt uvæsentligt, at Renault producerer deres egne motorer.

Opladning.

Opladning.

Hvor hurtigt kan du oplade din Renault 5 hjemme og ude, og hvad er det for en smart og elegant feature, der gør, at du kan følge med i opladningen på lang afstand?

Bliv ét med din Renault 5 EV.

Bliv ét med din Renault 5 EV.

I en mere og mere digital fremtid er det vigtigt for Renault, at der stadig er et stærkt bånd mellem menneske og bil. Læs hvordan Renault 5 hjælper og understøtter dig i hverdagen.

Sikkerhed.

Sikkerhed.

Du kan køre sikkert, men du kan også gøre mere end det ved at køre Renault 5. Bliv klogere på alle de sikkerheds- og førerassistancesystemer du kan glæde dig til.

Bæredygtighed.

Bæredygtighed.

Det er ikke for sjov, når Renault siger, at de producerer deres biler efter en bæredygtig tankegang, og den nye Renault 5 er et pragteksemplar herpå.

Dimensioner.

Dimensioner.

Bygget på en ny, billigere og optimeret platform, og med lige så meget kabineplads som en af de større Renaulter, er der ingen tvivl om, at Renault 5 bliver et hit.

Udstyrslinjer.

Udstyrslinjer.

Hvilke udstyrslinjer kommer den nye Renault 5 i, og hvad kan vi forvente af udstyr i dem? Bliv klogere på hvilke versioner der kommer først og senere.

Ny Renault 5 E-Tech Electric

"En smart og rap bybil designet som en elektrisk hyldest til kultbilen fra 1970'erne. Hvis der fandtes en opskrift på den perfekte relancering af et ikon, så må det være denne."

"En smart og rap bybil designet som en elektrisk hyldest til kultbilen fra 1970'erne. Hvis der fandtes en opskrift på den perfekte relancering af et ikon, så må det være denne."

Henrik Mellgaard, Renault Salgschef v. Ejner Hessel

Hessel R52

En historie der må give konkurrenterne sved på kølerhjelmen.

Siden den første Renault 5 trillede af produktionsbåndet i det nordlige Frankrig i 1972 som afløser for den i forvejen populære Renault 4, blev der frem til produktionsstoppet i 1996 solgt mere end 9 mio. eksemplarer på tværs af alle varianter. Pga. den store efterspørgsel lod Renault givetvis produktionen stå på i længere tid end planlagt, da afløseren, Renault CLIO, blev sat til salg hele 6 år tidligere i 1990.

 

Om den kommende Renault 5 oplever samme popularitet, må tiden vise, men vi er ikke i tvivl om, at bilen kommer til at give konkurrenterne sved på kølerhjelmen.

Et mere end godkendt retrodesign.

En af idemændene bag den elektriske Renault 5 er Renaults direktør, Luca de Meo, som faktisk tidligere har haft stor succes med at genintroducere retrodesigns, da han var en af de ansvarlige bag nyfortolkningen af Fiat 500. En bil der, hvis vi skal være helt ærlige, mere eller mindre har reddet italienernes bagsmæk.

 

Og skal man genintroducere et ikon, ja hvorfor så ikke også gøre den tilgængelig i nogle - skal vi sige prangende farver? R5 kan købes i en ret tydelig gul, grøn og blå, men er du mere til de traditionelle farver, så kommer den også i sort og hvid. Nogle af farverne kan sågar også kombineres i en såkaldt two-tone, hvor grundfarven beholdes, men hvor taget bliver sort.

Renault 5Ev Farver
Hessel R53

En mærkbar slankekur.

Renault 5 EV kommer til at overtage pladsen som Renaults attraktive elektriske minibil fra ZOE - en bil produceret i intet mindre end 420.000 eksemplarer, hvilet har gjort Renault produktionsapparatet super strømlinet og effektivt. Renaults viden fra ZOE, og deres flere års erfaring med produktion af elbiler ift. konkurrenterne gør, at de med mindre materialebrug og videreudvikling af eksisterende teknologier og platforme opnår en 30% reducering af produktionsomkostningerne for Renault 5 sammenlignet med ZOE.

 

Renault 5 EV har ikke kun tabt sig i produktionsomkostninger ift. ZOE, men også hele 20 kg på batteriet og 20 kg på elmotoren. Totalt set vejer bilen ikke mere end imellem 1.350 - 1.450 kg alt efter batteristørrelse.

Vidste du godt

... at R5 bliver produceret på en fabrik under 900 km fra den danske grænse, og at alle bilens dele bliver leveret af leverandører i en radius af 300 km derfra? Det er ikke kun bæredygtigt, men det giver dig også en hurtig leveringstid.

... at R5 bliver produceret på en fabrik under 900 km fra den danske grænse, og at alle bilens dele bliver leveret af leverandører i en radius af 300 km derfra? Det er ikke kun bæredygtigt, men det giver dig også en hurtig leveringstid.

Vælg imellem to batterier.

Vi forventer, at vi får Renault 5 at se med muligheden for, at du kan vælge imellem to batterier på 40 og 52 kWh med op til hhv. 300 og 400 km på en opladning, hvilket må siges at være rigeligt i de miljøer og situationer, hvor man vil bruge sin elektriske minibil.

 

Rygterne går på, at Renault i første omgang lancerer biler med 52 kWh batteri, da den er den batteristørrelse, der forventes størst efterspørgsel på. Biler med 40 kWh batteri skulle dog eftersigende komme i en nær fremtid derefter.

Renault5 Batterier
Hessel R55 Cop

Gennemtestet, gennemprøvet & gennemført.

Bilens elmotor er gennemprøvet, og vi kender den bl.a. fra ZOE og MEGANE Electric, og ikke helt uvæsentligt er, at Renault producerer deres egne motorer, så de har altså muligheden for at hele tiden ændre og optimere samt benytte både billigere og mere holdbare materialer. Til at sætte skub i denne smukke mini elbil kommer Renault 5 E-Tech Electric med et udvalg af tre forskellige elmotorer – alle med en elektronisk begrænset topfart på 150 km/t:
 
•    95 hk & 215 nm (40 kWh batteri)
•    120 hk & 225 nm (40 kWh batteri)
•    150 hk & 245 nm (52 kWh batteri)

Opladning. Smart tænkt Renault!

Når tiden kommer til opladning, og du triller din nye R5 ind i indkørslen derhjemme, så kan du lade bilen op med standard 11 kW. Vælger du derimod at køre ind på nærmeste lynladestation, så kan du lade bilen op med 80 kW på det lille batteri og 100 kW på det store batteri. Uanset batteristørrelse så kan du lynlade din R5 fra 15-80% på kun 30 min.

 

Og hvordan følger du så med i opladningen? Du kan selvfølgelig følge med i din My Renault app, men du kan også se det på bilen og endda fra ret lang afstand. Det store 5 logo på kølerhjelmen, som desuden sidder samme sted som ventilationsgrillen på datidens Renault 5, viser nemlig, hvor langt du er i opladningen, da hver af de fem streger der udgør 5 tallet, udgør 20%. Det er rigtig godt tænkt af Renault.

Renault 5Ev Batteri

My Safety Switch

R5 har sikkerheden i top med bl.a. 6 airbags og et væld af avancerede førerassistancesystemer (ADAS) ”lånt” fra storebrødrene MEGANE og SCENIC. R5 kommer også med My Safety Switch, der med et enkelt tryk lader dig slå hele fem ADAS til/fra på én gang - det er godt tænkt!

Bliv ét med din R5

Fremtidens biler kører på strøm – det er der efterhånden ingen tvivl om – men da bilerne bliver spækket med mere elektronik og intelligens ift. de traditionelle benzin- og dieselbiler, som vi er vant til at køre, så gør Renault alt hvad de kan ift. at bibeholde den tætte interaktion imellem menneske og bil. Dette illustreres bl.a. ved, at 5 tallet på kølerhjelmen lyser op, når føreren nærmer sig bilen, eller ”velkomst sekvensen” hvor de pupilformede LED forlygter blinker til føreren.

 

OpenR Link med Google Automotive.

OpenR Link med Google Automotive.

Ligesom de seneste i rækken af Renaults elbiler så kommer R5 naturligvis også med OpenR Link multimediesystemet med Google Automotive, og hold nu op hvor fungerer det bare godt! Én ting er, at OpenR Link er bygget op om en chip så kraftig og lig den på en premium smartphone, at systemet reagerer øjeblikkeligt, men Google integrationen gør, at din bil får serveret trafik- og vejrdata i realtid, således at du bliver opdateret omkring pludselige bilkøer samt at systemet bedre kan estimere batteriets rækkevidde. Endvidere kan du styre mange af bilens funktioner via Google stemmeassistenten, som desuden snakker dansk, og så er navigationen baseret på Google maps.

 

Glæd dig til et hurtigt og responsivt system hvor du kan benytte de mere end 50 integrerede standard apps til at se en film, når du holder og lader, lytte til musik eller lære mere om lokalområdets historie og turistattraktioner, når du er på farten. Mangler du en af dine favorit apps, så går du bare på Google Play, og henter den.

Nyeste Apple Carplay & Android Auto.

Nyeste Apple Carplay & Android Auto.

Med Google Automotive lagt helt ned i maven af bilen, så kan du trygt lægge din telefon væk, da din enhed er spejlet direkte over i multimediesystemet. Sværger du dog alligevel til Apple Carplay eller Android Auto, så er Renault 5 selvfølgelig også udstyret med trådløse versioner af disse, og der er selvsagt tale om de allernyeste versioner (bl.a. Carplay 2.0). Begge systemer er, som du kender dem, dog skal du være opmærksom på, at de ikke tilbyder helt så mange muligheder uden brug af din mobiltelefon, som det er tilfældet med Google Automotive.

Selskab på turen? Sig hej til Reno.

Selskab på turen? Sig hej til Reno.

Renault 5 Electric er den første af Renaults biler, der får den nye ”virtuelle rejsemakker”, Reno, ombord – en intelligent avatar med personlighed der interagerer med dig, og som forudser dine behov, og som er med til at styrke båndet imellem bil og menneske. Reno er bl.a. EV specialist, så den kan svare dig på spørgsmål såsom: ”Hvordan kan jeg øge rækkevidden på min bil?”. Du kan også bede Reno om at planlægge din opladning til et bestemt tidspunkt.

 

Hvis vi kigger ud over de elektriske funktioner, så kan Reno også svare dig på mere end 200 forskellige spørgsmål relateret til din R5 såsom: ”Hvordan forbinder jeg min telefon til bilen?” eller ”Hvordan skifter jeg dæk på min bil?” og med integrationen af kunstig intelligens via Chat GPT, så rækker Renos evne til at svare korrekt også langt ud over spørgsmål relateret til din bil, og det er vel og mærke på en naturlig og konverserende måde.

Glæd dig til hverdagen med MY Renault App.

Det er ikke kun, når du sidder i din Renault 5, at du kan kommunikere med den. Via MY Renault appen får du mest mulig glæde af din elektriske Renault, da du herfra bl.a. kan nyde godt af, at kunne planlægge din opladning, når du og familien skal på langtur, eller noget så lækkert som at forvarme din bil, så den er dejlig varm at sætte sig ind i på de kolde vintermorgener. Opsætningen er nem, og det kan gøres på få minutter, og så kan du selvfølgelig også glæde dig til at møde Reno i appen, hvor den hjælper dig med at kende din R5 endnu bedre via video tutorials eller quizzer.

 

Har du ikke allerede MY Renault appen, så kan du downloade den her i Google Play eller her i Apples App Store. Det har aldrig været så nemt at være Renault ejer.

Hvorfor kun køre sikkert, når du kan mere end det?

Renault 5 EV kommer naturligvis med et væld af sikkerheds- og førerassistentsystemer (kaldet ADAS), og det er da også den klare forventning, at bilen scorer topkarakter i den strenge Euro NCAP sikkerhedstest, når tiden engang kommer dertil.

 

Men Renault ønsker at være forrest i feltet, når det kommer til sikkerheden for deres billister, så derfor vil du i R5 også finde flere sikkerhedssystemer, end hvad der er påkrævet jf. GSR II (General Safety Regulation) – herunder automatisk nødbremse i bak og sensorer for og bag der hjælper med at holde bilen på vejbanen.

Få personlige råd undervejs.

Når du sætter dig bag rattet i den nye Renault 5 E-Tech Electric, så kan du glæde dig til at nyde godt af en bil, der tager dig og dine passagere sikkert gennem trafikken. Dette ikke kun vha. din kørsel eller bilens høje sikkerhedsniveau men ligeledes vha. den indbyggede Safety Coach, der tager ved lære af dine vaner og kørestil, hvorefter den kommer med personaliserede råd for endnu sikrere kørsel.

 

Endnu et eksempel på at båndet styrkes imellem menneske og bil.

Nævneværdige førerassistancesystemer.

Men det er ikke kun bilens indbyggede Safety Coach, der støtter dig i hverdagen. Nej, Renault 5 E-Tech Electric kommer også med de nyeste førerassistancesystemer, hvoraf den intelligente adaptive fartpilot, der ved brug af geolokation og scanning af vejen kan nedsætte farten ved vejsving, rundkørsler eller ændringer i den tilladte max hastighed, fortjener at blive nævnt.

 

Bilen kommer også med aktiv førerassistent, så føreren får en mere afslappet tilgang til hverdagens travle trafik. Denne er en level 2 ADAS, der kombinerer den fartpiloten, stop & go samt vejbanecentrering, hvoraf sidstnævnte gør det muligt at skifte vognbane ved hastighed under 50 km/t, uden alarmer der bimler og bamler, så man roligt kan gøre plads til motorcykler, redningskøretøjer o.l.

Hjælpen er ikke kun på vej. Den er der allerede.

Og apropos redningskøretøjer og de modige mennesker der hver dag kommer befolkningen til undsætning i stort og småt, så har Renault givet dem en hjælpende hånd ved at udvikle avancerede batteri sikkerhedssystemer med Fireman Access. Øverst på bilens batteri er der nemlig fæstnet en metalplade, der beskytter batteriet igennem dets levetid, men når pladen bliver ramt af det enorme tryk fra brandmændendes vandslanger, så går pladen i stykker og vandet kan trænge ind i batteriet og slukke ilden.

 

En anden sikkerhedsforanstaltning er den såkaldte Pyroswitch, hvilket er en enhed der i tilfælde af kollision, afbryder den elektriske forbindelse til bilens batteri, så kortslutninger og brand til følge forhindres.

Hessel R5 Runde3 5

Det har ”allerede” været tid til bremseskift.

Bilen har ikke engang ramt gaden endnu, og alligevel har den allerede fået skiftet bremser. Ikke pga. defekt eller andet dårligdom – Nej, Renault har bare fundet en måde, hvorpå de har gjort det gode endnu bedre og mere sikkert.

Bilen har ikke engang ramt gaden endnu, og alligevel har den allerede fået skiftet bremser. Ikke pga. defekt eller andet dårligdom – Nej, Renault har bare fundet en måde, hvorpå de har gjort det gode endnu bedre og mere sikkert.

Hessel R5 Runde3 4

Bedre bremser der returnerer energi til batteriet.

Renault 5 EV har også fået et nyt bremsesystem, der automatisk skifter mellem regenerativ og hydraulisk opbremsning, og så skulle det også give en bedre pedalfølelse. Dette er opnået ved at frakoble pedalerne fra kaliberne og i stedet koble dem til en såkaldt ECU, der prioriterer energigenvinding over ”almindelig opbremsning” (almindelig opbremsning tager altid over hvis nødvendigt). Ønsker du yderligere regenerativ opbremsning, så kan du som altid vælge B mode.

 

Bilen har naturligvis automatiseret nødopbremsning, men det nye dynamiske bremsesystem halverer reaktionstiden, og i tilfælde af kollision låser bremserne for at forhindre yderligere sammenstød og eventuel personsskade.

Slå hjælpen fra med ét tryk.

Som du kan læse dig til, så er sikkerhed og førerassistance helt i top, så du kan nyde mange rolige og ubesværede ture i din R5. Men da nogle billister finder de forskellige advarsler og alarmer en kende forstyrrende fra tid til anden, så har Renault også her været forudseende, da du med My Safety Switch (placeret ved siden af rattet) kan nedsætte tolerancegraden eller helt slå op til fem førerassistancesystemer fra på én gang. Du vælger selv, hvilke assistancesystemer du ønsker berørt, og du kan selvfølgelig kun slå hjælpesystemer fra og ikke sikkerhedskritiske systemer.

Hessel R5 Runde3 3

Er du lige så spændt, som vi er?

Vi har fået indikationer om, hvor priserne på Renault 5 lander, men intet er sikkert endnu, så vi er spændte. Er du lige så spændt så skriv dig op til vores Renault 5 nyhedsbrev, og så sender vi dig relevant information og priser, straks vi kender dem.

En bæredygtig produktion nu & i fremtiden.

En bæredygtig produktion nu & i fremtiden.

Som nævnt tidligere bliver den elektriske Renault 5 produceret på Renaults egen fabrik i det nordlige Frankrig kun 900 km fra den danske grænse, og alle bilens dele bliver leveret af fabrikker i en radius af 300 km fra fabrikken – det er en meget bæredygtig tilgang til produktionen.

 

Selve bilen bærer også præg af en bæredygtig tankegang, da du f.eks. i Techno varianten kan sætte dig til rette i en kabine hvor sæder, instrumentbræt og døre er designet i denim udvundet udelukkende af genbrugte plastikflasker. Går du op i top udstyrsversionen, Iconic Five, så er materialerne ikke længere denim men dog stadig 100% genanvendt, og som et ekstra lækkert touch så får sæderne et ”5” logo indprintet i sig.

 

Renault har som mål, at de allerede i 2025 producerer reparerbare batterier med en co2 reduktion på 20% sammenlignet med 2020. Kun fem år efter i 2030 er målet, at dette tal er på hele 35%.

En umanerligt vellykket kabine.

En umanerligt vellykket kabine.

Og hvis vi lige bliver inde i kabinen for en stund, så har du flere ting at glæde dig til udover lækre og genanvendte materialer. Først og fremmest skal der nævnes den store dual screen, der udgør både fører- og multimediedisplay, og hvoraf begge skærme er 10” i hhv. Techno og Iconic Five udstyrsversionerne. For Equilibre, der bliver lanceret lidt senere end de andre, så vil førerdisplayet være 7” stort. Værd at vide omkring førerdisplayet er, at det kan udstille relevant køreinformation i fem forskellige visninger, og så vises den aktuelle hastighed via digitale tal, og den del er Renault virkelig (også) lykkes godt med!

 

Udover ovenstående byder kabinen på 19 l. opbevaring diverse steder samt en ”polstret pude” på instrumentbrættet, hvilket er en hyldest til den første Renault 5, og luftventiler med et design lånt fra forlygterne. Alt i alt en virkelig gennemført kabine der oser af retrodesign kombineret med moderne teknologi og komfort.

Renault 5 Electric

Farver
Fælge
Interiør
Gearvælger
1/5
1/5
1/6
1/4

Farver

Farve

Farve

Pop Yellow

Farve

Farve

Pop Green

Farve

Farve

Pearl White

Farve

Farve

Midnight Blue

Farve

Farve

Starry Black

Når køreturen bliver lidt sjovere.

Når Renault 5 ruller ud af fabrikken, som desuden er den samme fabrik, hvor den oprindelige Renault 5 blev produceret, så gør den det på den helt nye AmpR Small platform - en platform optimeret til elektriske køretøjer, men hvor produktionsomkostningerne er holdt nede, da der deles komponenter med platformen fra CLIO og CAPTUR. Når du så får fornøjelsen af at køre rundt i byens gader i denne lille kække elbil, som desuden måler 392 cm fra snude til bagsmæk, så kan du glæde dig til en noget sjovere bil at køre i, da multilink-bagakslen giver dig en mere præcis styring.

 

Vi kan ikke vente med at prøve den!

Hessel R54
Hessel Renault 5Ev Side

Mindre end CLIO. Eller er den?

Fra front til bag måler den nye R5 3,92 m, hvilket er 9 cm mindre end Renault CLIO, men med en akselafstand på 2,54 m og et fladt batteri placeret solidt i bunden af bilen, så får du faktisk akkurat lige så meget plads i kabinen som i CLIO. I bredden er R5 1,77 m og i højden 1,50 m, så det er faktisk både bredere og højere end CLIO.

 

Bevæger vi os om bagerst i bilen, så sluger bagagerummet hele 326 liter, og under det høje gulv er der sågar fundet plads til et særskilt rum til ladekabler. Får du brug for mere plads, så er det blot at lægge 60/40 bagsæderne ned, og vælger du at tilkøbe det eftermonterede anhængertræk (ja, det bliver muligt), så må du spænde op til 500 kg bag på krogen.

Hvor veludstyret skal din R5 være?

Renault 5 Electric kommer i velkendte udstyrslinjer, og det er vores klare forventning, at prisspændet fra billigst til dyrest bliver overkommeligt, som vi senest så det med SCENIC Electric.

Renault 5 Electric kommer i velkendte udstyrslinjer, og det er vores klare forventning, at prisspændet fra billigst til dyrest bliver overkommeligt, som vi senest så det med SCENIC Electric.

Hessel R5 Model1

Indgangsversion: Equilibre.

Som det var tilfældet, da MEGANE Electric i sin tid blev lanceret, så hedder indgangsversionen Equilibre. Vi ved endnu ikke så meget om denne udstyrslinje, da den ikke bliver tilgængelig til at starte med ifm. lanceringen, men det vi dog ved, er, at den kommer med det lille 40 kWh batteri med op til 300 km rækkevidde og med motorer på hhv. 95 og 120 hk. Endvidere vil førerdisplayet blive på 7”, hvor det på de andre udstyrslinjer bliver 10”.

 

Vi forventer, da det plejer at være sådan, at udvalget af ekstraudstyr i indgangsversionen bliver mere begrænset end i de andre.

Mellemversion: Techno.

En udstyrslinje der dog bliver tilgængelig fra start, er den altid populære Techno – en veludstyret bil hvor du kan tilkøbe det meste for at komme så tæt på topversionen Iconic Five som muligt. I Techno får du standard bl.a. det store 50 kWh batteri med op til 400 km rækkevidde, 150 hk, 18” alufælge, OpenR Link multimediesystem, Apple Carplay / Android Auto, Google integration, Active Driver Assist, bakkamera, det store fører- og mediedisplay på 10” og ’5 logo opladningsindikator’ på kølerhjelmen. Endvidere får du mulighed for at vælge tofarvet lak samt andet attraktivt ekstraudstyr.

 

Rygterne går på, at Techno udstyrslinjen på et senere tidspunkt vil blive gjort tilgængelig med det mindre 40 kWh batteri og en 120 hk elmotor.

Hessel R5 Runde3 4
Hessel R5 Model3

Topversion: Iconic Five.

Normalvis plejer Renault at kalde deres topudstyrslinje ’Iconic’, men da Renault 5 E-Tech Electric er speciel, da det er en genintroduktion af den ikoniske Renault 5, så har de i dette tilfælge valgt at kalde den for ’Iconic Five’. Dette ændrer dog ikke på, at du her får alt, hvad hjerter begærer (og mere til), da du udover standardudstyret i Techno varianten også kan se frem til varme i rat og sæder, hands free parking, tofarvet lak og flere sensorer rundt om bilen.

 

Ligesom på Techno vil du blive præsenteret for nogle spændende tilkøbsmuligheder, omend de dog bliver færre i Iconic Five, da den står mere veludstyret fra start. Også her har Renault løfet sløret for, at vi måske kommer til at se en version med 40 kWh batteri og 120 hk.

Renault 5 pris & premiere.

Vi så først Renault 5 som konceptbil tilbage i 2021, og den fik officiel premiere til Geneve Motor Show i februar. Der er i al sin tydelighed tale om en lydløs, high-tech og rap bybil med lækre former og proportioner. En designmæssig perle hvor vi især godt kan lide smilet på kølerhjelmen. 

 

Renault har endnu ikke kommunikeret nogle priser ud, men vil du gerne kende dem, når de bliver tilgængelige, så tilmeld dig vores R5 nyhedsmail. Vores forventninger er, at de bliver yderst attraktive, hvilket vil give mange danskere julelys i øjnene, da markedet skriger på prisbillige elbiler.

Hessel Geneve Motor Show2

Vil du vide mere?

Tilmeld dig vores løbende nyheder om den elektriske Renault 5, og så skriver vi til dig, når vi ved mere omkring priser, leveringsdatoer mv.

Map

Betalingsplan

0 kr./md.

Herunder finder du betalingsplanen for bilen

    Første ydelse

    Etableringsgebyr0 kr.
    3 mdr. forudbetalt leasingydelse0 kr.
    1. måneds leasingydelse0 kr.
    I alt ved oprettelse:0 kr.

    Betalingsplan

    Totalpris i perioden:0 kr.