EJNER HESSEL

Luk
EJNER HESSEL
Privat
Erhverv
EJNER HESSEL

Har du spørgsmål?

Find din nærmeste afdeling eller kontakt vores kundeservice.

Ejner Hessel A/S

Jyllandsvej 4

CVR nr. 58811211

Tilbage

Kontakt os

Udfyld de nødvendige felter herunder og send os din besked/spørgsmål i kommentarfeltet, og så kommer vi retur til dig hurtigst muligt.

Privat
Erhverv

Luk

Find din bilLeasing & finansieringVærksted & service

Har du spørgsmål?

Find din nærmeste afdeling eller kontakt vores kundeservice.

Ejner Hessel A/S

Jyllandsvej 4

CVR nr. 58811211

Tilbage

Kontakt os

Udfyld de nødvendige felter herunder og send os din besked/spørgsmål i kommentarfeltet, og så kommer vi retur til dig hurtigst muligt.

Din kurv er tom.

Forside / Nye biler / Renault / 5 EV /

Test og anmeldelser

Renault 5 test & anmeldelser

Renault5 Test Anmeldelser 1.1

Klart den bedste elektriske minibil.

Bilbasen lægger ikke fingre imellem: Ingen i klassen kan måle sig med Renault 5 E-Tech. Her får man endelig en lille elbil, som både kører godt, ser godt ud og ikke sprænger budgettet. Designet er retro på den fede måde, og kabinen er gennemtænkt med gode materialer, fysisk knapbetjening og skarpt infotainment.

 

Køreegenskaberne løfter bilen helt op: affjedringen balancerer perfekt mellem komfort og kontrol, og styretøjet er præcist og naturligt – langt foran konkurrenter som ë-C3, Hyundai Inster og Mini Cooper E. Testeren kalder den en virkelig voksen elbil i miniformat.

 

Kort sagt: Renault 5 sætter standarden – og konkurrenterne i skyggen. Læs hele anmeldelsen hos Bilbasen her.

Den mest vellykkede blandt sine konkurrenter.

Renault har ramt plet med deres elektriske genfortolkning af den klassiske 5’er. Designet rammer retrotonen perfekt, og teknikken lever op til nutidens krav – men det er bag rattet, den for alvor skiller sig ud. Renault 5 E-Tech leverer den bedste køreoplevelse i sin klasse. Den føles kvik, komfortabel og præcis, og slår konkurrenterne fra Hyundai og Citroën på både vejgreb, rækkevidde og kabinekvalitet.

 

Kabinen imponerer med hurtig software, skarp grafik og detaljer, man sjældent ser i denne prisklasse. Bagsædepladsen er trang, men helhedsindtrykket er så stærkt, at testeren kalder det den mest vellykkede blandt sine konkurrenter – og afleverer nøglerne med vemod. Læs hele anmeldelsen hos Bilmagasinet her.

Renault5 Test Anmeldelser 1.2
Renault5 Test Anmeldelser 1.3

Så god som den ser ud.

Renaults elektriske charmeoffensiv fortsætter med den nye 5’er, som Motormagasinet bl.a. roser for sine køreegenskaber og pris. Med lav vægt og sportsligt komfortabel affjedring føles R5 agil og velafbalanceret – også i hurtige sving.

 

Testen fremhæver også muligheden for at koble 500 kg på krogen samt det høje udstyrsniveau sammenlignet med prisen - især i den lækre Iconic version, hvor man nærmest får det hele med. Alt i alt? En charmerende lille elbil med masser af værdi – læs hele testen her.

Renault 5 er Årets Bil i Europa 2025!

Det er næsten ikke til at begribe (og så alligevel), men for andet år i træk løber Renault med titlen som Årets Bil i Europa – denne gang tilfaldt den prestigefyldte pris Renaults elektriske charmetrold, Renault 5. Renault har været repræsenteret i finalen de seneste fire år, og det er især værd at bemærke, at deres elbiler MEGANE, SCENIC og senest Renault 5 har fået hhv. en 2. plads og to flotte 1. pladser.

 

Kom forbi og oplev Årets Bil i Europa 2025 hos Ejner Hessel i dag.

 

Se resultatet af hele afstemningen her.

R5 Coty Vinder
R5 TANNISTEST LP

FDM anmelder ifm. verdens største uafhængige biltest.

Renault 5 var i september 2024 et smut i Nordjylland ifm. den årlige Tannistest – også kaldet verdens største uafhængige biltest. Her var alle kandidaterne til Årets Bil i Europa 2025 samlet – en hæder som Renault SCENIC Electric desuden løb med i 2024 – og FDM var så heldige at få lov at låne ”den elektriske charmetrold” til en tur rundt i det Nordjyske, og det er der kommet denne anmeldelse inklusiv en kort video ud af.

Eksperterne er især vilde med

 

 

blue-circle-car

Udseendet

Det elektrificerede retrodesign af den originale Renault 5 har virkelig vundet anmeldernes hjerter.

Checkmark
blue-circle-car

Trækkapaciteten

Det at Renault må trække op til 500 kg på krogen, er sjældent set i elbiler af denne størrelse.

Checkmark
blue-circle-car

Prisen

Anmelderne er alle enige om, at prisen på Renault 5 ift. udstyrsniveauet gør, at man får mere end forventet.

Checkmark
blue-circle-car

Køreegenskaberne

Renault 5 er en velkørende mini-elbil, der formår at kombinere komfort og underholdningsværdi ifølge anmelderne.

Checkmark

Video anmeldelser af Renault 5

Renault 5: Den bedste billige elbil & årets bilmærke.

Kuffert & Kørehandsker.

Med mere end 45.000 YouTube abonnenter er de uvildige og elbils-dedikerede motorjournalister hos Kuffert & Kørehandsker blevet et af de mest anerkendte medier indenfor test af elbiler. Se med i denne videoanmeldelse af Renault 5, hvor de bl.a. kalder den "en bedre pendlerbil end Hyundai Inster", og hvor de pga. bilens mulighed for anhængertræk giver den karakteren 9/10.

 

Spoiler: Journalisten vurderer Renault 5 som den bedste billige elbil og Renault for årets bilmærke.

Renault 5 på godt & ondt.

Anders Berner.

Se med i denne video hvor den tidligere FDM og Bilbasen journalist, Anders Berner, der er kendt for at sige tingene råt for usødet, har været en tur i Sydfrankrig og teste Renault 5 E-Tech Electric. I videoen fortæller han, at det er én af de få biler, han virkelig har set frem til at køre – og at den tiltrækker opmærksomhed som ingen anden, han tidligere har testet. Både designet og detaljerne vækker begejstring, og han fremhæver især den lave støj, det komfortable setup og det gennemførte interiør: “Der er tænkt over praktikken overalt”, som han siger.

 

Ifølge Berner er Renault 5 komfortabel, støjsvag og overraskende gennemtænkt – og den har potentiale til at blive en stor succes, men der er også nogle ankepunkter ift. bl.a. bagsædeplads.

"Et behageligt sted at være".

Bilmagasinet.

Bilmagasinet har også været en tur i Frankrig for at teste den rappe hatchback, Renault 5, før bilen fik officielt premiere i Danmark. Denne videoanmeldelse går mere i dybden med bilens specifikationer og dimensioner, og så får du også et indblik i historien om Renault 5 og hvilke referencepunkter den nye har med den gamle.

 

Journalisten, der desuden får mange pæne ord med på YouTube for sin præstation i videoen, beskriver Renault 5 som "et behageligt sted at være", og køreegenskaberne vurderes at være på niveau med udseendet - vellykket! Skænk dig selv en kop kaffe og se med i denne 10 min. videogennemgang af den vellykkede bybil, Renault 5 E-Tech Electric.

Bilen der er umulig ikke at elske.

AutoTrader UK.

Med knap 1,5 mio. YouTube abonnenter er britiske AutoTrader en af mastodonterne indenfor biltest og anmeldelser. Se med i denne grundige videogennemgang, hvor Renaults retroinspirerede elbil bliver kaldt “et stykke fantastisk design” og “en bil, det nærmest er umuligt at hade”. Bilen roses især for udseendet, de finurlige detaljer og det faktum, at produktionen har bevaret den visuelle charme fra konceptbilen.

 

Kabinen fremhæves for sin overraskende høje kvalitet – med bl.a. genbrugsmaterialer, fysisk knapbetjening og hurtig Google-baseret infotainment. Styretøjet er præcist, undervognen velafstemt, og bilen leverer “den slags karakter, man normalt savner i moderne elbiler”, og så vurderes R5, at være sjovere og mere praktisk end de direkte konkurrenter, Fiat 500e og Mini Cooper Electric.

Vidste du godt?

... at Renault 5 bliver produceret i det nordlige Frankrig kun 900 km fra Danmark? Det er ikke kun bæredygtigt, da R5 målgruppen primært er europæere, men det gør også, at du kan få din bil rigtig hurtigt.

Hvad siger kunderne?

Oles nye autobil.

Oles nye autobil.

Købt ved Ejner Hessel i Albertslund.

Ole er inkarneret Renault-mand, da han aldrig har ejet andet. Efter at have prøvet en stor del af modelprogrammet igennem tiden, har han de sidste 15 år kørt rundt i hans MEGANE, som han har været rigtig glad for. Nu var tiden dog moden til noget nyt - men stadig velkendt -  og nu ser Ole frem til mange lige så god oplevelser med hans nye Renault 5.

 

Valget faldt på topudstyrsversionen, Iconic, og farven blev hvid, da den var mere neutral end den gule og mere smudsafvisende end den sorte.

Georg går grønt.

Georg går grønt.

Købt ved Ejner Hessel i Albertslund.

Georg har virkelig taget det med at "køre grønt" til sig. Ikke nok med at han dukkede op i en smart grøn polo – han valgte også sin nye Renault 5 i grøn. Sort og hvid var aldrig i spil, en blå bil har han allerede, og selvom den gule fristede, blev det grøn – især fordi han aldrig har haft en grøn bil før, og farven var gratis.

 

Han søgte en bil nr. 2 og havde prøvet modeller fra bl.a. Citroën, Peugeot og Hyundai, men designet, komforten eller det lidt for "normale" fik dem dømt ude. Renault 5 vandt hans hjerte med sin charme, støjsvaghed og gode anmeldelser. Valget faldt på Techno-versionen med 120 hk – lige til hans behov.

Kærlighed ved første blik.

Kærlighed ved første blik.

Købt ved Ejner Hessel i Tilst, Aarhus.

Frands havde længe ventet på sin 5'er – faktisk lige siden han første gang så designet og forelskede sig på stedet. Det har været en lang ventetid, men som han selv siger: "Alt godt kommer til den som venter."

 

Farven var heller ikke nem. Det stod mellem den livlige gule og den elegante grønne, men Frands er indkøber af profession – og kan ikke sige nej til et godt tilbud. Grøn var gratis, og da han endelig stod med bilen, blev han bekræftet i sit valg.

 

Udstyrsversionen blev Techno med sort tag og røde taglister. Og nu overvejer han, om den også skal have en baguette-holder.

Gult er ikke kun godt – det er gennemtænkt.

Gult er ikke kun godt – det er gennemtænkt.

Købt ved Ejner Hessel i Silkeborg.

Bjarne og Annemette var ikke i tvivl: Deres nye Renault 5 skulle være gul. Farven fremhæver nemlig bilens linjer og detaljer på den helt rigtige måde – og så matcher den perfekt de sæder, de havde udset sig i forvejen.

 

Valget faldt - ligesom for så mange andre - på Iconic-udgaven, som nu skal afløse deres Mini Cooper. 5'eren bliver altså ikke deres bil nummer to, men den bil, de kører i hver dag – og det skulle være en bil, der ved et enkelt blik kunne gøre dem glade. Og der må man altså bare sige, at en gul R5 med sort tag, røde taglinjer, R5 stickers på siden og multieegede alufælge kan bringe et smil frem hos de fleste.

 

Og hvorfor netop Renault 5? Fordi den er flot. Simpelt og ærligt.

Map

Betalingsplan

0 kr./md.

Herunder finder du betalingsplanen for bilen

    Første ydelse

    Etableringsgebyr0 kr.
    3 mdr. forudbetalt leasingydelse0 kr.
    1. måneds leasingydelse0 kr.
    I alt ved oprettelse:0 kr.

    Betalingsplan

    Totalpris i perioden:0 kr.